15-06-2018, 00:28
Cyberbug 2077
|
YongYea, który zasłynął ze szkalowania kultury pracy CDPR i stał się moim go-to gamingowym komentatorem, zbiera szczękę z podłogi po prezentacji dema
15-06-2018, 08:32
Dawno nie byłem taki nakręcony. Fajnie. Jedyny minus, to te dwa lata (mniej? mam nadzieję, ale nie sądzę) - będą się dość mocno ciągnąć.
15-06-2018, 08:41 (15-06-2018, 08:32)Huntersky napisał(a): YongYea Nie skopali mu dupska? Ja osobiście go nie trawie, taki samozwańczy guru, który nie robi w sumie nic poza czytaniem artykułów i mędrkowaniem :) * Cyberpunk może być grą dekady: https://www.news.com.au/technology/home-entertainment/gaming/cyberpunk-2077-is-unashamedly-aimed-at-a-mature-audience-and-could-be-game-of-the-decade/news-story/ffe2a0ba5e9fa573b4d1596fd08d9352 Czy ludzie kochają cyberpunk, czy CD Projekt Red: 15-06-2018, 09:51
Gra wyjdzie na obecną generację konsol, żadna rewelacja, premiera nadal możliwa zarówno w 2019 jak i 2020 roku:
https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=109823 15-06-2018, 10:05
Przyszły rok utrzyma dotychczasową częstotliwość premier gier CDPR: W1 2007, W2 2011, W3 2015, CP2077 2019
15-06-2018, 10:12
CDPR nadal ma w planach jeszcze jedno duże AAA do 2021?
Gra wygląda na ukończoną w bardzo dużym stopniu, chyba mają naprawdę dużo rzeczy a przy armii ludzi która tam pracuje wątpie aby potrzebowali jeszcze dwóch lat. No, ale zobaczymy, najważniejsze aby to była ta gra dekady :P 15-06-2018, 10:14
Nie przekonują mnie ani wyliczenia rytmu wydawniczego (bo co by ich powstrzymywało przed jego złamaniem?) ani informacje o rządowych grantach, które niby to wymuszały na nich wydanie gry w jakimś tam terminie. Co do tego drugiego, dużego tytułu AAA, też nie jestem przekonany. Sytuacja podobna jak z produkcją Wiedźmina: raczej wszystkie siły przerobowe zostały przesunięte do CP77. Redzi to duże studio, ale nie aż tak aby móc sobie pozwolić na symultaniczną produkcję dwóch wielkich tytułów AAA.
15-06-2018, 10:20 (15-06-2018, 10:20)Kluski napisał(a): Redzi to duże studio, ale nie aż tak aby móc sobie pozwolić na symultaniczną produkcję dwóch wielkich tytułów AAA. Tak i nie. Taki Blizzard (wiem, że są dużo więksi, ale chodzi o zasadę) jak tylko skończy budowanie tytułu od strony programistycznej to przy projekcie zostają zazwyczaj sami "artyści" (modele, tekstury, itd.), a programistów przerzucają do nowego projektu. Czyli niby robią dwa równolegle, ale tak na prawdę nie ma szans, żeby skończyć je w tym samym, czy nawet podobnym czasie. CDPR pewnie podobnie zrobił z CP77 i dodatkami Wieśka. Dodatki roboty programistycznej w zasadzie nie wymagały. Ale zawartości do naklepania było ogrom. Jeśli taki CP77 nie ma w założeniu mieć żadnych dodatków to może byliby w stanie wypuścić następny duży tytuł po 2 latach. Jeśli będą dodatki - nie ma szans. 15-06-2018, 10:39
Dodatki raczej będą, Redzi mówili, że rozwijać grę po premierze będa tak jak Wieska. Chociażby ten multiplayer który może dodadzą po premierze, a raczej dodadzą bo nawet zatrudniali ludzi od działu rozgrywki sieciowej. A KiW i SzK były zbyt wielkimi sukcesami aby nie kombinowali z dodatkami dalej. O ile kojarze, nie znajde teraz linka, ktoś podawał w jakimś raporcie, że u nich jakiś oddział kilkadziesiąt osób już pracuje nad zupełnie nowym projektem mimo, że większość sił jest skierowana na Cyberpunka. Przy Gwincie pewnie pracuje pare osób (może nieco więcej przy kampanii fabularnej).
15-06-2018, 10:42
Moim zdaniem dodatki będą i to znaczne, nie tylko w kontekście przygody jednoosobowej. Na pewno nie mogło umknąć ich uwadze to, że W3 zarobił więcej w 2017 niż 2016. Takie RPGi jak Wiedźmin, czy Cyberpunk zarabiają dla twórców latami, a jeśli dodać do tego perspektywę jakiegoś sensownego elementu multi, to gra w pewnym sensie może być "nieśmiertelna", coś na kształt GTA Online (Redzie w wielu aspektach wzorują się na gwiazdach rocka).
Kuba napisał(a):rzy Gwincie pewnie pracuje pare osób (może nieco więcej przy kampanii fabularnej). Z tego co kojarzę, bodajże 60. 15-06-2018, 10:45 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-06-2018, 10:46 przez Kluski.)
No to jeśli nie wisi u nich na stronie 20-30 nowych ofert pracy to raczej nie liczyłbym na kolejne AAA przed końcem 2022. ;)
15-06-2018, 10:46 (15-06-2018, 10:46)tchopz napisał(a): No to jeśli nie wisi u nich na stronie 20-30 nowych ofert pracy to raczej nie liczyłbym na kolejne AAA przed końcem 2022. ;) https://pl.cdprojektred.com/jobs/ 98. Zaglądam tam raz na pół roku i nigdy nie było mniej niż kilka stron :) 15-06-2018, 10:50 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-06-2018, 10:50 przez Kluski.)
Tylko w zasadzie wszystkie przypisane do CP77 i kilka do Gwenta.
Chyba, że to zasłona dymna. 15-06-2018, 10:55
Tak duże studio jest w stanie ciągłego przepływu pracowników, dlatego fakt, że łowią nowe talenty nie powinien nikogo dziwić. Biorąc pod uwagę, że w Polsce jest jeszcze jedno duże studio AAA (Techland) i kilka średnich, to naprawdę robi się dość ciasno na rynku. Problem rozwiązuje nieco zatrudnianie z zagranicy, podejrzewam, że w tym momencie jakieś 40% studia to obcokrajowcy.
15-06-2018, 11:02
Przy samym Cyberze pracuje wielu deweloperów z zachodu, swojego czasu dużo sie o tym mówiło bo Redzi ściągali wyjadaczy z Ubisoftu, Cryteku, Rockstar, BioWare czy nawet ludzi bardziej powiązanych z filmami (grafików pracujących przy m.in Blade Runnerze). Myślę, że przy Cyberze to własnie oni wiodą prym. Chociaż reżyserem produkcji jest Mateusz Kanik (info z imdb) i tu jestem lekko zaskoczony bo to dla niego debiut na tym stanowisku. Kto wie może to będzie debiut na poziomie Neila Druckmanna :D
Zależy jaka ma być ta kolejna gra. Fantasy lub Wiedźmin? Jeśli tak to mogli do niej oddelegować tych najbardziej zaangażowanych w serie o Geralcie ludzi, o ile się nie mylę Konrad Tomaszkiewicz czyli reżyser Wiedźmina 3 i dodatków nie działa przy Cyberpunku za bardzo więc to może on wraz z jakąś solidną grupką rozwija kolejną grę. Może póki co po prostu piszą scenariusze, robią ogólne plany i zaczynają tworzyć pierwsze mechaniki. A jeśli to Cyberpunk 2 w co BARDZO WĄTPIĘ to prace mogą trwać równocześnie. 15-06-2018, 11:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-06-2018, 11:18 przez Kuba.)
Z tego co kojarzę to Mateusz Kanik był odsunięty od steru, w sensie nadal pracuje nad grą ale po przesunięciu ludzi z W3 do CP77, to kto inny przejął "opiekę" nad projektem.
15-06-2018, 11:36
CP77 grą targów według IGN, było do przewidzenia:
http://www.ign.com/videos/2018/06/15/igns-game-of-the-show-from-e3-2018-is * http://www.ign.com/articles/2018/06/14/e3-2018-cyberpunk-creator-turned-down-half-a-dozen-offers-before-cd-projekt-red 15-06-2018, 14:16 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-06-2018, 14:18 przez Kluski.) |
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
3 gości |