Ankieta: Jak oceniasz grę?
10/10
9/10
8/10
7/10
6/10
5/10
4/10
3/10
2/10
1/10
[Wyniki ankiety]
 
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.





Cyberbug 2077
Ciekawy jestem co tam na tych streamach jeszcze pokażą i jakie będę relacje pismaków z gejmplejów.


Ale sam zwiastun? Meh.

Dla mnie od tej gry od samego początku czuć taki podejrzany smrodek. A mianowicie, ze walory produkcyjne są piękne, wszystko wygląda tip-top, pieniędzy w to w kurcze pieczone włożono....ale jak na razie jeżeli chodzi o sedno, czyli albo fabułę/setting albo gejmplej, to przez te wszystkie lata i masy promocji, nie pokazano....w sumie to kurva nie pokazano nic co sprawiłoby, że jako erpegowiec zainteresowałbym się tym bardziej niż jakimkolwiek hajpowanym triple A. Ja w ogóle czuje, że cały hajp tej gry zbudowany jest na zasadzie "From people who made Witcher 3, but with bigger budget". Co jest fajne na zachęte, ale szczuć tym graczy przez kilka lat i niczym więcej, to troche ryzykowne. Ta gra wydaje sie taka "nowobogacka". Jak gdyby firma, która nagle dostala w kurcze pieczone pieniędzy i wzbiła się na salony przez sukces swojego poprzedniego tytułu, postanowiła publicznie na maksa poszastać kasą

Prawie wszystkie konkrety na temat tej gry wychodzące od redów to są takie typowo promocyjne, produkcyjno-budżetowe pierdoły, których ja bym się własnie spodziewał bardziej od jakiegos EAczy Ubisoftu. O Keanu zagra! O Run the Jewels muzykę zrobi! O, mapa będzie pierdyliard razy większa niż w Wiedzminie, a zakończeń fabularnych będzie 130! . 

No ok, fajnie, to są fajne rzeczy. Ale biorąc pod uwagę, że bawicie się w tak soczystej piaskownicy jaką jest Cyberpunk, może byście po kilku latach hajpu (przypominam, ze ta gra miala juz wyjsc) pokazali coś co by fabularnie/settingowo zachęciło do tego świata? 

Nawet ten oryginalny, godzinny zwiastun który całemu światu czapki z głów zmiótł, to był tak naprawdę - jakby mu się na porządnie przyjrzeć - głównie pokaz pięknej grafiki i szczegółowości wizualiów świata. Ale sam gejmplej, to był standard spod szyldu GTA Open World (i to delikatne mówiąc, bo wiele z systemów których Redzi tam naobiecywali, tak naprawdę nie zostało należycie graczom pokazanych). Fabularnie i dialogowo? Pfffffff, kompletny banał. Pamiętam, że Adrian Chmielarz (człowiek ktory wielokrotnie bronił pracy Redow przy atakach na wieska) był jednym z nielicznych negatywnych glosow wsrod polskich devów/dziennikarzy growych, który zwrócił uwage, że dialogowo to było sztywne jak cholera, że zadna z postaci nie przyciągała uwagi i że stało to w wielkim kontrascie do scenopisarstwa z Wiedzmina 3, gdzie nawet najbardziej trzecioplanowa, postronna osoba w pobocznym wątku, potrafiła przykuć tekstem czy charakternością. Tutaj przez prawie godziny gadaniny tego nie było, wręcz przeciwnie, wielu ludzi zwróciło uwagę, że dialogi brzmią sztywno, albo jakby były pisane przez kogoś kto wyobrazenie o amerykanskim "street talku" wyrabiał sobie na b-klasowych filmach. I ja się z nim w pełni zgadzam. 

Zwróciłem uwagę, że czytając wywiady z twórcami tej gry, nie da się praktycznie niczego wyczuć odnośnie świata przedstawionego, ich spojrzenia na cyberpunk jako gatunek i generalnie elementów fabularno-erpegowych. Powiedziałbym, że jak na razie to wręcz przeciwnie, bo powiem Wam, że im dłużej od ogłoszenia tej gry, tym bardziej Redzi sprawiają wrażenie jakby troche za bardzo, na siłę cisneli w te nachalnie "edgy" rejony Cyberpunku, przez co momentami to wszystko wygląda trochę jak gra tworzona przez ludzi, którym wydaje się, że robią dojrzały produkt dla dojrzałych ludzi, tylko dlatego, że pokażą cycka, jucha się poleje, a NPC krzyknie "you cunt!". I ja wiem, że to wszystko moze być tylko powierzchownym wrazeniem, ktore nie będzie miało przekładu na gotowy produkt, ale co innego mam powiedzieć, jak nic innego nam Redzi nie pokazują?

Zresztą edgy, to dobre okreslenie całej tej stylistyki otaczającej te gre do tej pory. Pamiętam jak wszyscy broniliśmy pierwszego zwiastunu, przed zarzutami, że był "za jasny i za mało klimatyczny". Wtedy tamte zarzuty wydawały się premature, ale teraz, po tych latach powiem wam, że ta cytrusowo-neonowo-punko stylistyka połączona z nachalnie edgy-actiony zwiastunami wydaje sie, moze nie tyle zła, ale jakoś tak...przyziemna i pozbawiona klimatu jak na coś Cyberpunkowego. A szkoda bo ja naprawdę uważam, że Cyberpunk to nie musi być tylko deszczowo-smutna dystopia w stylowych ciuszkach i beżowym filtrem ala Deus Ex i że jest tam też miejsce na bardziej "Mad Maxowe" klimaty. Concept design poszczególnych szczegółów swiata nadal jest fantastyczny. Mam wielką nadzieję, że to tylko mylne wrażenia. 


Przypomina mi sie stara dyskuskusja jaką mieliśmy lata temu, bodajrze w wątku ogólnym o grach. O tym, że w przeciwienstwie do Wieska, którego polskie korzenie miały wpły na wiele elementów gry, które wyszły unikalnie, w przypadku CP Redzi będą mieli ostro pod górkę. Bo wchodzą teraz na "nie swój" teren, w tematykę, którą zachodnia popkultura wyeksplorowała na wszystkie możliwe sposoby i w której trudno będzie powiedzieć cokolwiek, co wyjdzie ponad "ok".
Fuck the cavalry and the committee that recieves 'em.

Odpowiedz
Przewagą polskiego dubbingu są na pewno bardziej zróżnicowane przekleństwa. W angielskim zwiastunie te fucki szybko nudzą. Ale realia + Kijanka przechylają szalę na korzyść angielskiej wersji.

Odpowiedz
To będzie średnio-dobry gameplay w bardzo ładnych lokacjach, przy kapitalnych dialogach i soundtracku.

Pytanie - co będzie budować atmosferę i co będzie psuć wrażenia. Jeżeli poruszanie się wozem przy tak słabym modelu jazdy będzie kluczowe to obstawiam, że szybkie podróże będą w cenie.
Oświadczenie: The Wire jest najlepszym serialem jaki widziałem. Six Feet Under jest na drugim miejscu.

Odpowiedz
Dla mnie na razie zdecydowania angielski dubbing, mimo że prawie zawsze wybierałem polski jak była taka opcja. To musi odpowiednio brzmieć.

W sporej części zgadzam się z Proteusem i wydaje mi się, że generalnie wygląda to dobrze od strony GTA, ale niekoniecznie dla RPGowca. Dialogi wydają się mocno okrojone i mało tam manewru. Wiadomo, że filmowość i postawienie na szybką akcję okroi inne rzeczy, jednak mam nadzieję, że koniec końców gra i w role-playu się obroni (dialogowym, nie na zasadzie mnogości podejścia do przeciwnika). Dużo mogą podciągnąć ciekawe postacie i tutaj dalej jestem optymistą. Z taką animacją można zaszaleć.

Odpowiedz
Pierdolne sobie Boba Rossa na dole. Wszystkie punkty z inteligencji pójdą w długość kędziorów.


[Obrazek: 105593141_2992291904172485_7612838758641...e=5F1B45D6]
Fuck the cavalry and the committee that recieves 'em.

Odpowiedz
Surowy gejplej bez komentarza, gdyby ktoś był zainteresowany:

=

[Obrazek: yv9mqxtv83751.png?width=923&format=png&a...1d1824e2bd]

Odpowiedz


Polskie coś

Odpowiedz
https://www.gameinformer.com/preview/2020/06/25/diving-deep-into-the-first-hours-of-cyberpunk-2077

"Nonetheless, I came out of my demo time blown away by the scope of what CD Projekt Red is attempting with the game, and similarly impressed by the depth of its RPG systems."

https://www.polygon.com/2020/6/25/21302413/cyberpunk-2077-preview-character-progression

"And while it’s not the easiest system to grok, the complexity will offer far more versatility than The Witcher 3’s small handful of viable builds."

Jeszcze jakieś ciekawe opinie z zagranicznych mediów znaleźliście? Szczególnie usańskie, bo ciekawi mnie jak Amerykanie odbierają klimat CP2077.

Sam pokaz ok, dokładnie taki na jaki liczyłem - czyli stopniowe podbijanie hype'u. Anime od Netfliksa miłą niespodzianką, chociaż zastanawia mnie premiera dopiero w 2022 (pomijając kwestię czasu produkcji, może to przedłużenie hajpu pod potencjalny sequel).
Czekam na dalsze promki.
"Wake the fuck up, Samurai. We have a city to burn."

Profil Letterboxd

Odpowiedz
@Proteus

To wszystko prawda, co piszesz. Plus coś dziwnego stało się z działem marketingu CDPR. Nie wątpię w to, że mają naprawdę dobry produkt, tylko totalnie nie potrafią go sprzedać. To jest dość szokujące biorąc pod uwagę jakimi mistrzami w tej dziedzinie byli Redzi w przeszłości. Promocja W3 to był majstersztyk, każdy trailer jeśli nie podnosił włosków na rękach, to przynajmniej pozostawiał jakiś konkretny posmak. Tutaj mam wrażenie, że wszystko ugrzęzło gdzieś w korporacyjnych trybikach i maszyna się zacięła. Prezentacja tego produktu od czasu shakowania konferencji Microsoftu i objawienia światu Keanu, to jest jakiś dramat.

Najbardziej rozbawiła mnie ekspozycja tego niebywale nudnego i drętwego fragmentu z braindancem, no nie powiem, spodziewałem się czegoś więcej. Rok czekania na to, żeby ktoś się ekscytował funkcją fast foward. Im bardziej jestem na chłodno, tym gorsze odczucie mam po tym... zwiastunie? Właśnie, co to w ogóle było? Przypominało bardziej blok reklamowy, zabrakło chyba tylko konkursu z fancopami do wygrania.

No nie zachwyca, nie zachwyca ten nasz Słowacki.

Odpowiedz
Graficznie to już zaczyna wyglądać coraz bardziej PS4.

Trailer kiepski, braindance whatever. Gejmplej za to spoko, choć ta walka na pięści średnio wyglądała.

Odpowiedz
Proteus, swieta prawda. Dlatego moj zapal totalnie ostudzony. Na te chwile wyglada to po prostu jak GTA-FarCry2077.

Odpowiedz
Albertino napisał(a):Gejmplej za to spoko, choć ta walka na pięści średnio wyglądała.

Mocno średnio. W RDR2 klepanie się po ryjach wygląda dużo lepiej.

Odpowiedz
W sumie dochodzę do wniosku, że żadna forma walki mnie tu za bardzo nie jara. To robi wrażenie światem, tematyką. Mam trochę obaw.

Odpowiedz
Strzelanie (i walka w ogole) wygląda potwornie drętwo i nieciekawie. Jeżeli będzie go w tej grze tak dużo jak zapowiadają zwiastuny to będzie męczące.

Odpowiedz
Rzeczywiście z marketingiem jest jakiś problem, mam wrażenie że oni mają zrobione 5 godzin rozgrywki, brakuje jakiegoś kopiącego dupę filmiku, w sumie jeszcze 4 miesiące może dołożą do pieca na finiszu.

Według dzisiejszego tekstu gry-online strzelanie i prowadzenie pojazdów nadal wygląda przeciętnie, jeśli fabuła i elementy rpg będą na poziomie wieśka myślę że będzie dobrze.
W sumie na walkę w wiedźminie też niektórzy narzekali, szkoda że skradanie nie zawsze będzie możliwe, dla mnie to jedyne słuszna strategia w deus ex:)

Odpowiedz
- Brak możliwości personalizacji apartamentu
- Brak możliwości personalizacji aut
- Flathead wyleciał z gry (w sensie jako "towarzysz", którego można kontrolować)
- Klasa Techie wyleciała (została wchłonięta przez Netrunnera)

Czy tylko mi ulice wydają się takie wyludnione?

Odpowiedz
Miasto wygląda na bardziej wyludnione niż to z Mafii 3.

Ten brak możliwości personalizacji to spore zaskoczenie, zwłaszcza, że nawet takie głupie ozdabianie Corvo Bianco było chyba całkiem ciepło przyjęte a tutaj można spokojnie poszaleć w tej kwestii i to chyba w miare tanim kosztem.

Ja do samej gry nie mam gigantycznych oczekiwań, na razie wygląda to w miare tak jak zakładałem, ale i zgadzam się ze wszystkim co Proteus napisał.

Odpowiedz
(25-06-2020, 19:58)Albertino napisał(a): W sumie dochodzę do wniosku, że żadna forma walki mnie tu za bardzo nie jara. To robi wrażenie światem, tematyką. Mam trochę obaw.

To fakt. Od początku planuję ograniczenie strzelania do minimum (ewentualnie jakiś rewolwer) i granie ostrzami/hakerstwem, ale nawet to nie wygląda na przednią zabawę. Świat musi to nadrobić i oby się dało ograniczać walkę wedle upodobania.

Odpowiedz
Driving a car, but also unnatural driving simulation of other vehicles (for example all cars turn right in the intersection )

Mini-game when hacking (it is too slow, hold up dynamics and action, after many hours it can be monotonous)

Fighting melee weapons (The katana fight is not satisfying)

Fist fight is not satisfying either

Bugs, technical issues (falling out of the map, doors that don't open)

The apartment no longer has a wardrobe where you could choose clothes

Flathead is not a thing anymore

City population (in some places crowd makes a positive impression, but some places seem strangely deserted and empty)

Odpowiedz
Na gameplayu też widać puste ulice, trochę to niepokojące. Zakładając że to RPG w stylu Deus Exa, nie razi tak bardzo. Ale mając otwarty świat nie widzę powodu, dla którego ludność i ruch uliczny miałby być gorszy od siedmioletniego GTA V z PS3.
http://huntersky.deviantart.com
''WHATTUP, BIOTCH!" - Harrison Ford

Odpowiedz

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości