No nie do końca tak to działa. Problemy techniczne i ciecia byłby tak czy siak nawet gdyby konsole w ogóle nie istniały i gralibyśmy tylko na PC-tach. No, może byłby trochę innego rodzaju, ale to można tylko spekulować, bo nie mamy bezpośredniego dostępu do metod pracy developerów.
Przyczyna jest prosta - przy takich hitach sprzedażowych grę optymalizuje się tak, żeby dotarła do jak najszerszego grona odbiorców. W takim przypadku byłaby to optymalizacja do najczęściej używanej konfiguracji sprzętowej. A zdecydowana większość użytkowników PC-tów wcale nie ma mocarnych sprzętów. ;)
Mało kto pamięta, ale taki Crysis na PC był opóźniany dwa razy - najpierw o 6 miesięcy, później o kolejne pół roku i wyszedł ostatecznie w 2007 roku. I też dlatego, że nie wszystko działało jak potrzeba.
Ale Crysis wcale nie miał jakiś specjalnych planów sprzedażowych. Dlatego też Crytek mógł sobie pozwolić na high-endową grafę i wykluczyć trochę graczy ze słabszymi sprzętami. Z tego co zasłyszałem to Cyberpunk celuje w 15 mln egzemplarzy w okolicach premiery, więc mając takie ambitne plany to też by cięli na potęgę nawet gdyby gra wychodziła tylko na PC-ty.
Fakt, że mamy jeszcze na rynku słabe konsole nie ma tutaj, aż takiego znaczenia jak niektórzy to przypisują. W drugą stronę też mogłoby to zadziałać na niekorzyść (nie rozpoznana architektura nowych konsol, devkity otrzymane za późno itp.). Pamiętacie taką grę jak Watch Dogs i jak wyglądała na pierwszym filmiku? Przecież ta gra też wychodziła od razu na nową generację - i też nie wyglądała tak dobrze jak na tym pierwszym pokazie.
Poza tym c'mon! Pierwszy zwiastun Cyberpunka jest z 2012 roku. Jak planowali grę to znali już moc każdej z konsol i na 100% celowali w wydanie na current genach. To, że pokazali później mało reprezentatywne demko puszczane na super PC-tach to tylko i wyłącznie ich wina, że wywindowali wymagania graczy w kosmos. Mieli dokładnie tyle czasu ile potrzeba, że nie strzelać później sobie w stopę downgradem. Zresztą już z Wiedźminem zrobili tak samo i gra nijak nie wygląda tak dobrze, jak w pierwszych trailerach.
Long story short => jeżeli coś się zjebało to raczej z winy CD Projekt Red, a nie z winy słabych konsol.
Przyczyna jest prosta - przy takich hitach sprzedażowych grę optymalizuje się tak, żeby dotarła do jak najszerszego grona odbiorców. W takim przypadku byłaby to optymalizacja do najczęściej używanej konfiguracji sprzętowej. A zdecydowana większość użytkowników PC-tów wcale nie ma mocarnych sprzętów. ;)
Mało kto pamięta, ale taki Crysis na PC był opóźniany dwa razy - najpierw o 6 miesięcy, później o kolejne pół roku i wyszedł ostatecznie w 2007 roku. I też dlatego, że nie wszystko działało jak potrzeba.
Ale Crysis wcale nie miał jakiś specjalnych planów sprzedażowych. Dlatego też Crytek mógł sobie pozwolić na high-endową grafę i wykluczyć trochę graczy ze słabszymi sprzętami. Z tego co zasłyszałem to Cyberpunk celuje w 15 mln egzemplarzy w okolicach premiery, więc mając takie ambitne plany to też by cięli na potęgę nawet gdyby gra wychodziła tylko na PC-ty.
Fakt, że mamy jeszcze na rynku słabe konsole nie ma tutaj, aż takiego znaczenia jak niektórzy to przypisują. W drugą stronę też mogłoby to zadziałać na niekorzyść (nie rozpoznana architektura nowych konsol, devkity otrzymane za późno itp.). Pamiętacie taką grę jak Watch Dogs i jak wyglądała na pierwszym filmiku? Przecież ta gra też wychodziła od razu na nową generację - i też nie wyglądała tak dobrze jak na tym pierwszym pokazie.
Poza tym c'mon! Pierwszy zwiastun Cyberpunka jest z 2012 roku. Jak planowali grę to znali już moc każdej z konsol i na 100% celowali w wydanie na current genach. To, że pokazali później mało reprezentatywne demko puszczane na super PC-tach to tylko i wyłącznie ich wina, że wywindowali wymagania graczy w kosmos. Mieli dokładnie tyle czasu ile potrzeba, że nie strzelać później sobie w stopę downgradem. Zresztą już z Wiedźminem zrobili tak samo i gra nijak nie wygląda tak dobrze, jak w pierwszych trailerach.
Long story short => jeżeli coś się zjebało to raczej z winy CD Projekt Red, a nie z winy słabych konsol.
24-01-2020, 11:30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2020, 11:42 przez Maćko.)