Jest mnóstwo plebiscytów na najlepsze filmy, sequele, kreacje aktorskie, piosenki, reżyserów, nawet efekety specjalne, a nigdzie w necie nie znalazłem żadnego zestawienia filmów z najlepszymi zdjęciami - takiego porządnego, bo jakieś tematy na amazonie i wszędzie indziej się znajdą, ale rozrzut tytułów jest taki duży, że nie idzie ustalić nic konkretneg. Chcę się dowiedzieć co wam przychodzi na myśl jeśli słyszycie: best cinematography ever?
Dla mnie:
-Barry Lyndon
-Łowca androidów
-Czasa Apokalipsy
-Pewnego razu na dzikim zachodzie
-Siedem
-Szeregowiec Ryan
-Między słowami
-Cienka czerwona linia
-Motyl i skafander
-Pi
specjalne miejsce należałoby się animacją pixara: Ratatuj i Wall-E.
...
Kurcze, bez sensu wyliczanka, można tak bez końca. Tak się składa, że filmy każdego z reżyserów powyższych filmów są przynajmniej bardzo dobre jeśli chodzi o zdjęcia i pewnie na tym polega trudność takich rankingów. Filmy same w sobie łatwo porównać, ale jak udowodnić wyższość jednych zdjęć nad drugimi, jeśli oba piękne?
Pakerzy mogą podawać ulubionych operatorów. Dla mnie:
-Emmanuel Lubezki
-Janusz Kamiński
-Robert Elswit
-Roger Deakins
-Michael Chapman
-John Alcott
P.S Zgodzicie się z tym, że obecnie zdjęcia do filmów są z roku na rok na lepszym poziomie? I nie chodzi mi tu o rozwój technologi pozwalającej kręcić coraz śmielsze ujęcia, ale o wyrównanie poziomu. Wystarczy spojrzeć na oscarowe nominacje z ostatnich trzech lat - praktycznie każdy z nominowanych mógł zasłużenie zdobyć statuetkę i żadnej niesprawiedliwości by nie było.
Dla mnie:
-Barry Lyndon
-Łowca androidów
-Czasa Apokalipsy
-Pewnego razu na dzikim zachodzie
-Siedem
-Szeregowiec Ryan
-Między słowami
-Cienka czerwona linia
-Motyl i skafander
-Pi
specjalne miejsce należałoby się animacją pixara: Ratatuj i Wall-E.
...
Kurcze, bez sensu wyliczanka, można tak bez końca. Tak się składa, że filmy każdego z reżyserów powyższych filmów są przynajmniej bardzo dobre jeśli chodzi o zdjęcia i pewnie na tym polega trudność takich rankingów. Filmy same w sobie łatwo porównać, ale jak udowodnić wyższość jednych zdjęć nad drugimi, jeśli oba piękne?
Pakerzy mogą podawać ulubionych operatorów. Dla mnie:
-Emmanuel Lubezki
-Janusz Kamiński
-Robert Elswit
-Roger Deakins
-Michael Chapman
-John Alcott
P.S Zgodzicie się z tym, że obecnie zdjęcia do filmów są z roku na rok na lepszym poziomie? I nie chodzi mi tu o rozwój technologi pozwalającej kręcić coraz śmielsze ujęcia, ale o wyrównanie poziomu. Wystarczy spojrzeć na oscarowe nominacje z ostatnich trzech lat - praktycznie każdy z nominowanych mógł zasłużenie zdobyć statuetkę i żadnej niesprawiedliwości by nie było.
02-08-2008, 20:01