See How They Run (2022) reż. Tom George
#1
[Obrazek: see-how-they-run-min.jpg]

Londyn lat 50. Sam Rockwell i Saoirse Ronan jako duet detektywa i policjantki prowadzący śledztwo w sprawie morderstwa na West Endzie. Na drugim planie m.in. Adrien Brody, David Oyelowo, Ruth Wilson i Harris Dickinson.

Do momentu zobaczenia trailera jakoś nie interesowałem się tą produkcją. Szczególnie po takim anonimie na stołku reżyserskim, jak niejaki Tom George. Zanosi się jednak na zaskakująco stylowy i jajeczny whodunnit. Jeśli tylko nie będzie szycia grubymi nićmi to wietrzę wyborną rozrywkę, która zawstydzi takiego Riana Johnsona. Liczę co najmniej na smakowitą intrygę, chemię między duecikiem Rockwell-Ronan i ogólnie przyzwoicie spędzony czas na fotelu kinowym.


Premiera we wrześniu. Polska dystrybucja tego dzieła na stan obecny wielką niewiadomą.

Odpowiedz
#2
Londyn lat 50. i czarny jest uznanym autorem, a czarna mizia się publicznie z białym - czy oni naprawdę muszą to wszystko osadzać w konkretnych latach?
Don't play with fire, play with Mefisto...
http://www.imdb.com/user/ur10533416/ratings

Odpowiedz
#3
Z żalem stwierdzam, że niestety kolejne rozczarowanie. Szczególnie po tak fajnym trailerze. Jednak to kolejny bałagan no-name'a, któremu zachciało się być Wesem Andersonem. Sęk w tym, że dodatkowo Wesem Andersonem w świecie Riana Johnsona.

Intryga jest tu zaskakująco prosta. Może i nie uważam "Knives Out" za dzieło niewiadomo jak wybitne, ale nie da się ukryć, że Rian przynajmniej przykładał się do detali. Tu z kolei wszystko leci jak po łebkach i napięcie okazuje się zerowe. Brakuje jakichś fajnych postaci, którym możnaby dopingować lub sprawiliby, że śledztwo byłoby ciut bardziej satysfakcjonujące. Nie pomaga też, że idzie to w parze z do bólu przedobrzoną formą. Najbardziej nieuzasadnione wykorzystanie podzielonego ekranu ever. Po prostu sobie jest, by film fajniej wyglądał. Często nie ma na celu pokazywać równoległości zdarzeń z drugiego końca ulicy, tylko np. jest scena z dwoma bohaterami w pokoju siedzącymi naprzeciw siebie i po lewej mamy zrzut na bohatera nr 1, a po prawej bohatera nr 2. LOL. Serio? Twist też raczej na wzruszenie ramion. Szczególnie, gdy motywacje sprawcy okazują się naciągnięte jak gacie na dupie.

Szkoda zmarnowanej obsady. Rockwell i Ronan to miły duecik. Niestety ten pierwszy nie dostał wiele ciekawego do pogrania - po prostu typa ledwie przysypiającego na śledztwie i bardziej takiego wokół którego wydarzenia się kręcą, niż popychającego fabułę do przodu. Protagonista z niego marny. Oyelewo mógłby z kolei być faworytem do Maliny za tą żenująco przerysowaną kreację, choć pewnie bardziej sprawiedliwym byłoby zwalenie wszystkiego na skrypt.

5/10

Odpowiedz

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  






Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Man called Otto z 2022 roku, w reżyserii Marca Fostera Debryk 3 323 15-04-2024, 09:45
Ostatni post: Reno
  Ambulance (2022) reż. Michael Bay Snappik 54 7,585 03-02-2024, 14:39
Ostatni post: Spawne
  Tombstone (reż. George P. Cosmatos) Hannibal 46 11,876 26-01-2024, 15:13
Ostatni post: Scheckley
  The Northman (2022) reż. Robert Eggers nawrocki 441 48,226 13-01-2024, 18:44
Ostatni post: Bucho
  Babylon (2022) - reż. Damien Chazelle Kryst_007 185 19,257 28-12-2023, 13:22
Ostatni post: Norton
  Triangle of Sadness (2022) reż. Ruben Östlund nawrocki 3 223 18-12-2023, 12:11
Ostatni post: simek
  Elvis (2022) reż. Baz Luhrmann Kryst_007 30 4,082 23-09-2023, 09:33
Ostatni post: srebrnik
  Three Thousand Years of Longing (2022) reż. George Miller Kuba 49 7,214 29-08-2023, 21:34
Ostatni post: simek
  TÁR (2022) - reż. Todd Field Kryst_007 5 1,022 10-06-2023, 01:41
Ostatni post: Krismeister
  Amsterdam (2022) reż. David O. Russell Spoilerowo 47 4,945 06-05-2023, 10:53
Ostatni post: Kryst_007



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości